• Links:

• Zoeken

• Over Wout733:

• Nieuwe campagne

In 2023 lag ik 9 weken in het ziekenhuis waarvan 6 weken op de IC. Daar kwam ik erg verzwakt en mager uit. Daarlangs hebben de medicijnen goed hun werk gedaan maar tevens ook sporen achtergelaten in mijn lichaam. Nu werk ik hard aan het herstel met als doel zo sterk mogelijk weer terug te komen. Dit dmv goed eten en drinken, mediteren met binaural beats, positiviteit, fietsen, fitness en wandelen. Daarlangs mijn gitaarspel/zang te verbeteren want dat is nog erg matig. Tenslotte wil ik bijdragen bij projecten in het ziekenhuis zoals "afvallen minimaliseren tijdens IC" en het herstellen na IC verblijf en podcasten maken.
  • Meta

Archive for oktober, 2011

Solid titanium man in Scherpeheuvel Hapert

Geplaatst door admin op 30 oktober 2011

Vandaag de Scherpeheuvel Hapert rit gereden met de MTB,Tesamen met Ruud ,Jes en Wally.Na de zegen van de Pastoor van Scherpeheuvel voor de Baseliek moest een bijzonder mooie route van 90 km afgelegd worden.Na 3uur 39 minuten werd de finisch bereikt .Solid titanim man is een bijnaam die ik Afrika gekregen heb tijdens de Swazieland race

10 de plaats NK enduro te Geesteren

Geplaatst door admin op 22 oktober 2011

Afgelopen zaterdag heb ik een 10 plaats behaald in het NK enduro .Nog maar net terug en toch een mooie score.Het lag er ook perfect bij Jammer dat ik in de 2 de laatste proef hard onderuit ging.Maar goed .In het algemeen klassement sta ik nu op plaats 15 .

Terug naar Pretoria

Geplaatst door admin op 17 oktober 2011

Vanmorgen werden we wakker in de dorm op de Maguga dam .T jonge de poten zijn total los .Na een stevig ontbijt gaan we richting Zuid Afrika.Na 50 km komen we aan de grens en begint de gehele toestand weer om over de grens te komen .Afijn dat lukt Samen met Andre en Isac rijden we nu 3 uren voordat we weer in het hotel aankomen na een geweldige ervaring .

Intussen hebben we beiden een bijnaam Ruud long ment with strong legs en de full Titanium man. Nu ja we doen het ermaar mee

Iedereen bedankt voor de leuke reacties tijdens de rit.

Geplaatst door admin op 15 oktober 2011

Dag 3: Van Bulembru naar Maguga

Vanmorgen even eerst de fietsen nakijken want het heeft hier wat te lijden .De spieren voelen goed dus we kunnen weer aan de bak .Het begint met een korte neutrale zone van de Orion Piggs Peak Hotel . Een schitterende afdaling door Boshimela Private Game Farm geeft de technisch begaafde onder ons een kans om onze jeugd herbeleven en laat de rest van de verpakking te eten wat stof.Wat jammer dat Wil dit niet kan meemalen dit was iets voor hen geweest maar ja de rug speelde niet mee.Sorry Wil … Desalniet temin is Ruud beresterk en een uitstekende maat.

Na een klein riviertje oversteken begint het met een lange klim, die geleidelijk in intensiteit toeneemt.Op een hobbelige ondergrond door het Bos Fever . Dit wordt gevolgd door een vloeiende afdaling door het bos naar de rivier aan de Mlambongwenya. De single track langs de kant van de rivier is snel en gevaarlijk. Het tempo daalt als de track omhoog gaat langs de Nginamadola School en het gejuich van de school kinderen .Nu omhoog naar Nginamadola Hill naar het water punt. T jonge dat is een zware beklinmming hoor De afdaling langs de Nsangwini Rock Art is heel snel op kapotgereden landelijke tracks. Het.blijft steil en de losse rotsen maken het moeilijk . Niet voor ruud die knalt er door heen super schoonzoon..We rijden nu door de Komati rivier. De spectaculaire draaibrug leidt tot meer uitdagende single track via enkele boerderijen en weer een rivier oversteken.

De angel in de staart van dag 3 presenteert zich in de vorm van een 5 km klim uit de broeierige Komati vallei.Het uitzicht vanaf de top over Maguga Dam en de Komati Valley zijn spectaculair. De finish locatie op Maguga Dam komt in zicht. Aan de finish waar de koude biertjes wachten

T jomge  het zit erop ongeloofelijke ervaring en een schitterende maat

Dank je thuisfront voor deze ervaring samen met mijn maat Ruud

De Maguga dam is een enorm bouwwerk waar een van onze medestrijders Dave Edwards nog aan mee had geholpen .De lodge was nog mooier .Wij sliepen deze keer weer in een Dorm,dat is een grote zaal waar dan 30 man slapen.
Samengevat was het een zware race zowel qua traject als ook de hitte. De eerste wedstrijddag was een van de zwaarste die ik ooit gereden heb.Too Brutal zal voor immer in mijn geheugen staan als echt Too Brutal Ik had een uitstekende maat die zelf bijzonder goed in condiite was en genoot van iedere meter omhoog maar zeker ook omlaag .Ruud heeft echt fietstalent We hadden natuurlijk ook geluk dat Andre Brink en Isac Botha ,vrienden van mij ,ook meereden en zodoende ons met alles hielpen.Lekker in de avond een pintje meepakken en ons heel de tijd met woord en daad bijstaan super mannen.

De organisatie Brett en Lesly was zonder meeer subliem ,aan alles was gedacht . Het land Swazieland is een aanrader voor eenieder ,vriendelijke mensen en een ongeloofelijke mooie natuur. De kinderen langs de weg ,de aanmoedigen van de oudere mensne eenieder was bereid je te helpen

Dik tevreden In de totaalstand werden we 54e in het heren klassement In totaal namen 97 teams deel.

Geplaatst door admin op 14 oktober 2011

Dag 2: Bulembu naar Orion

De pootjes zijn redelijk hersteld maar kijken wat het vandaag wordt . Het begint met een klim door het bos en langs de grens. Een lastige afdaling via Vernon’s We komem door het dorp Bulembu .de kinderen uit de Bulembu Primary School staan ons langs de kant aan te moedigen .Ik heb een doosje pennen mee dus die gaan er hier uit gedeeld worden.Ruud maakt even een paar foto`s

Er komt nu een snelle bochtige afdaling langs Nathi’s schiet je naar beneden door het bos en leidt tot de eerste echte klim van de dag. De klim is te doen vooral op schaduwrijke bospad. Het werk op deze klim is rijkelijk beloond door de 25 km afdaling die volgt. Deze legendarische afdaling begint met een zinderende bos zig zag weg , alvorens we naar beneden in de vallei Mganda knallen .Verschillende keren knallen we door de riviertjes echt heel mooi.

Eenmaal voorbij de juichende kinderen op de Lufafa Primary School is het via de stream naar de Wyldesdale water punt op het einde van deze vallei. Wegdek in dit landelijk gebied is over het algemeen soepel, maar de rijke bodem kan kleverige worden door de regen. Een kleine (-eish) 3km klimmen en dan op de contour track naar Wappo’s steppen Weer meer juichende kinderen op de Phophonyane Primary School en daarna naar Phophonyane Nature Reserve. De Phopha is de angel in de staart dus het is verstandig om beetje houden in de reserve voor deze sappige vijf kilometer klimmen.

Vanaf de top van de Phopha , naar een welverdiende lunch bij het ​​zwembad van de Piggs Peak Hotel Orion.De hitte is vandaag voor wout een geduchte tegenstander .Om 13.00 uur komen we aan de finisch.waauw een ongelofelijk mooi hotel in de rimboe.Nu gaan we eten en effe uitrusten,daarna een massage nog wataaan de fiets prutsen en klaar is Kees.Goed uitrusten voor de dqg van morgen want dat wordt weer een zwaar dagje.

Geplaatst door admin op 13 oktober 2011

Dag 1 – Hawane naar Bulembu
Dag 1 begint met een lichte klim vanaf Hawane Resort in Malolotja Natuurreservaat en dan meteen in een technische single track klim naar de Old Mine. De tocht leidt door de mijnen en gaat over in een jeep track die leidt naar de top van de hoogste piek van Swaziland, Ngwenya Mountain. De jeep track wordt zeer rotsachtige .We moeten hele stukken lopen Ok ik moet hele stukken lopen Ruud kan opmerkelijk lang op de fiets blijven .We komen zo in Baboon’s Back

We komen nu op de vlakten van Malolotja Nature Reserve.Dit is echt ongelofelijk mooi Dat we hier samen kunnen fiesten Ruud zeg ik hem …. Stukken omlaag zijn ook zo steil dat we die ook moeten lopen. Op naar de bovenkant van Maguga Dam.

De draaibrug over Maguga Dam leidt langs een enkelsporig traject langs de Luhumuneni School en langs de sprankelende Mkomasaan rivier. Dag 1 is notoir moeilijk met 2 enorme steken in haar staart. Eerste is de Zig Zag bos klim naar de voet van Lions Head. Wat omhoog gaat moet omlaag komen en in dit geval daalt scherp langs de single track van Heenans Trap . Het is een goed idee om te stoppen als je wilt even genieten van het uitzicht over in Malolotja uit.

Een mountainbikers ‘hemel wacht als je De Bruin Crocodile binnen rijdt Het is een droomwereld met een frisse, sprankelende zwembaden om af te koelen. De illusie eindigt abrupt als je komt oog in oog met Too Brutal . Er is gewoon geen makkelijke manier om of door de Mkhomasaan kloof. Too Brutal is slechts een keer gereden door een handvol berggeiten en wij hebben nu de kans .Gelukkig het zit erop ;nu afdalen naar de finish in Bulembu. waar we om 15.00 uur aankomen Het was een enorm zware etappe met veel loopwerk voor Wout .Ruud kan bijna overal fietsen.

Geplaatst door admin op 12 oktober 2011

Wout en schoonzoon Ruud in de Logico Swazi Frontier race

Na een flinke reis vanuit nederland naar Zuid Afrika hebben we goed geslapen in het hotel .Nu gaan we met de auto naar Swaziland 5 uuur rijden.andre Brink en Isac Botha die wij goed kennen rijden met ons mee. Effe de grens over naar swaziland ja ja dat duurt even van het ene kippehok naar het andere We moeten naar Hawane Resort .We moeten er om 16.30 zijn ivm de registratie .Mooi hoor hier waauw.Nu de auto leegmaken en de hotelkamer inrichten dachten we maar het is een zg dorm ,een grote zaal.Andre heeft de auto weggebracht naar de finisch plaats en wordt met de shutle terug gebracht .Terug gekomen staat het eten klaar en daarnais de briefing .Tjonge dat wordt niet makkelijk hier maar goed de Bonkevaart heb ik ook gehaald dus het komt goed . GPS kaart werkt goed dank je Twan

De route
De route gaat over een totaal van 180kms. Vergis je niet, Swaziland is niet plat! Als gevolg daarvan, is deze race op maat voor hard-core, mountainbike puristen.
Dag 1 – Hawane Resort Bulembu Lodge – ca. 60km
Dag 2 – Bulembu Lodge naar Orion Piggs Peak Hotel – ca. 60km
Dag 3 – Orion Piggs Peak Hotel aan Maguga Lodge – ca. 60km

Teams
Teams in De Logico Swazi Frontier 2011 kan bestaan ​​uit 2 rijders . Het veld zal worden beperkt tot een maximum van 90 teams van 2.
Vanmorgen wordt er gestart vanaf 7.00 uur .Wij hebben startnummer wat dacht je ja ja 33 en dus moeten we rond 7.00 uur vertrekken.Daar gaan we!

Enduro in Bergeijk

Geplaatst door admin op 8 oktober 2011

De regen van de laatste dagen maakte het niet gemakkelijker. 8.15 uur gestart en om 16.10 uur binnen .Toch een mooie 13 de plaats in een deelnemersveld van 23 Dus uh diktevreden

Klassement is verbeterd naar een 15 de plaats maar volgende weekend moet ik werken dus uh dat wordt weer weer plaatsen zakken geblazen