• Links:

• Zoeken

• Over Wout733:

• Nieuwe campagne

In 2023 lag ik 9 weken in het ziekenhuis waarvan 6 weken op de IC. Daar kwam ik erg verzwakt en mager uit. Daarlangs hebben de medicijnen goed hun werk gedaan maar tevens ook sporen achtergelaten in mijn lichaam. Nu werk ik hard aan het herstel met als doel zo sterk mogelijk weer terug te komen. Dit dmv goed eten en drinken, mediteren met binaural beats, positiviteit, fietsen, fitness en wandelen. Daarlangs mijn gitaarspel/zang te verbeteren want dat is nog erg matig. Tenslotte wil ik bijdragen bij projecten in het ziekenhuis zoals "afvallen minimaliseren tijdens IC" en het herstellen na IC verblijf en podcasten maken.
  • Meta

Archive for september, 2010

Transalp de laatste dag

Geplaatst door admin op 19 september 2010

Vandaag deden we het rustig aan rustig ontbijtje in een leuk hotel aan het Gardameer .Dadelijk gaan we inpakken ,fietsen laden en de bus in terug naar de start.Het is een geweldige reis geweest met een fantastische groep.Het was echt machtig ondanks de zware tocht en het weer .Mijn vader zei vroeger al “ Je krijgt meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt dan de dingen die je wel gedaan hebt “en dat is ook zo denk ik maar .Mijn fiets heeft ondanks alles het goed gehouden (Edje Laurs bedankt kerel)en het menneke ook.Tinus en Jack hebben geen centje pijn gehad dat zijn 2 bikkels uit Oers die zich door de Alpen niet aan de kant laten zetten.Nu inpakken en terug ,afscheid nemen van de groep en dan snel de auto in en naar de kleindochter.We schrijven deze Transalp bij in het rijtje .

Transalp rit 2010 dag 5

Geplaatst door admin op 18 september 2010

We ruiken de stal. Op naar Lago di Garda
Vandaag de laatste dag richting zuiden naar ons doel het Gardameer .We fietsen langs de Brenta er wordt gezegd dat daar vandaag de dag nog beren leven afijn dat zullen toch geen groten zijn en ons lusten ze zeker al niet .We zijn een paar kilo kwijt en het zweet zit overal in dus ja flink gezout zijn we ook. De klim naar Andalo doet toch weer zeer ja de poten raken op .Andalo is een van de zuidelijkst gelegen skigebieden.

Ho wacht even Laten we even ‘inzoomen’: Deze regio heet Trentino (SüdTirol) met het Dolomietengebegte. Het Paganella skigebied maakt hiervan onderdeel. In dit skigebied ligt, op 1040m hoogte, het dorpje Andalo. Dit dorpje van om en bij 1000 inwoners is vooral een hoteldorp met weinig architectorale achtergrond. Door invloed van het overkoepelende giga-skigebied: Dolomiti Superski is het hier evenwel tijdens de wintermaanden gezellig vertoeven. Er is me verteld dat hier 50 afdalingen en 20 skiliften voor de wintersporters staan dus he .

Even verder lag het Andalo meer en Lago Di Molveno.Het ging hier wat golvend op en af.Tenslotte nog een klim naar de Ritsel .Daarboven zagen we het Garda Meer liggen echt schitterend .Het Gardameer (Italiaans: Lago di Garda) is het grootste meer van Italië. Ik ben zelf een paar geleden met de racefiets rond gereden in 5 uur en 2 minuten afstand 148 km .Ja ja een paar weken later gaat Jack rond met zijn fiestje en doet dat in 4 uur 58 minuten .Daar was en ben ik nog ziek van .Alleen het is erg gevaarlijk op een race fiets met al die vreselijke donkere tunnels en die italianen die je de broekspijpen van je benen rijden .Afijn ik zal me moeten neerleggen want ik doe het niet dus niet meer te gevaarlijk.

Nu dalen we af naar Riva del Garda en het bier loopt nu al kwijlend uit de mondhoeken .Als eerste moet natuurlijk naar het water in .temperatuur is ondanks de regen heel lekker en ach op een gegeven moment maakt het ok niets meer uit .Allen zijn toch erg blij dat we er zijn .Ik had vandaag gewoon weer een goede dag .Ging gemakkelijk Locker bleiben Jungens en Vorwarts menner werd onze spreuk van de dag .Gezien het aantal kilometers en vooral de hoogtemeters verdient deze rit het label zware transalp rit .Vooral Jack met een hard tail fiets bijzonder knap .Zonder achtervering is het nog moeilijker en gevaarlijker .Mijn fietske heeft het prima gedaan .Schrijven we bij op ons lijstje en het is een geweldige ervaring geweest .Twan Das bedankt jongen want bij jouw had ik hier voor het eerst van gehoord .Ik kreeg Twan zijn CD en boek mee toendertijd en toen liet het mle niet meer los Het moets ervan komen.Een van de mooiste sportmomenten zal dit blijven.Het team was echt geweldig .Je kan het misschien niet geloven maar het klikte goed met de duitsers Klaus,Ralf,Harry ,Jack ,Tinus en gids Alex bedankt voor een schitterende week .Alleen Heidi hebben we niet gevonden maar ja dat moet je ook in Zwitserland zijn.

Km dag  89,7

Transalp rit 2010 dag 4

Geplaatst door admin op 17 september 2010

Bijltjesdag
Pootjes voelden goed vandaag.Laat maar komen dacht ik vanmorgen nog . In het begin was het nog redelijk fietsbaar.We kwamen langs een mooi meer,Zoggler Stausee geheten en daarna door het Ultental..

Wintersportplezier en Zuid-Tiroler gezelligheid staan garant in het Ultental. Het hoog gelegen dal dat iets verwijderd ligt van Lana, St.Walburg en van de berg Vigiljoch, heeft voor skiƫrs, snowboarders en langlaufers heel wat te bieden. De alpinesporter heeft twee opstapplaatsen, bij Lana en bij de ingang van het Ultental, waar de cabinebaan naar de berg Vigiljoch vertrekt. De stoeltjeslift en twee sleepliften maken een aantal, zeer gevarieerde afdalingen toegankelijk. De 25 kilometer loipen en een hoogteloipe maakt het alpine aanbod compleet..

Tijdens de beklimming bedenken we vaak ofdat we niet beter de stoeltjeslift nemen .Het werd zo ongelooflijk steil dat gehele spagheti voorraad van Jacqueline in een keer op raakte .We klommen naar de Piek van deze Transalp 2488 meter hoge Rabbijoch.Ja ho lettelijk he niets meer te fietsen gewoon trekken en sleuren te voet.Maar we hebben het gehaald .We eten in een mooie berghut Haselgrubbe Hutte genaamd.

Daarna gaan we downhil het Rabbital in en zo komen we aan in hotelTuennu in Val di Non,..Daar gaan we een pint op pakken ene Hefe Weissbier Dat hebben we wel verdiend .Dit was de zwaarste dag tot op heden .Fietsje gaat uitstekend Remblokken even vervangen en voor de rest gas erop.Jack gaat sterk omhoog en omlaag zonder achtervering en dat is niet niks en Tinus heeft gewoon geen centje pijn .Hij kiest voor ons het eten en vertaalt alles wat nodig is .Iedereen kan Tinus begrijpen en verstaan. Harrie een lid van de groep heeft vandaag veel last gehad van zijn knie. Maar goed volgehouden. Alex onze gids is super goed hij lijkt echt heel veel op onze superneef Willem Jan.Iedere avond drinken we bij aankomst eerst een biertje op het terras en in de avond drinken wij Grappa .Super leuke mannen die Ralf ,Harrie en Klaus.

Km dag 61

Transalp rit 2010 dag 3

Geplaatst door admin op 16 september 2010

Mittendrin
Vandaag is ons een vooral mooie rit toegezegd over grindpaden en schapenpaden. Maar we moeten weer omhoog naar de Vigiljoch en dat is niet niks .Na 5 km hadden we al 460 hoogtemeters ,Hier boven is het echt prachtig No Pain No Gain

Het weer is vandaag gewoon perfect.trouwens een flink stukje moeten klauteren met de fiets in de hand of op de schouder .We dalen vandaag af naar Sankt Pankraz (Italiaans: San Pancrazio) is een gemeente in de Italiaanse provincie Zuid-Tirol (regio Trentino-Zuid-Tirol) en telt 1585 inwoners (31-12-2004). De oppervlakte bedraagt 62 km², de bevolkingsdichtheid is 26 inwoners per km². Van de hele bevolking is ongeveer 99,81% Duitstalig.Het hotel ligt in st Wallburg aan de Stauzee .

Trouwens de pootjes beginnen pijn te doen. Trouwens de organisatie van de tocht is echt fantastisch Alles perfect voor elkaar .Als je zoiets zelf wilt doen? Dat kan natuurlijk maar dit is wel ff relaxed. Bagage wordt naar het volgende hotel gebracht ,goede hotel keuze op een mooie ligging. Gids erbij en een geweldige route Een groepje is altijd leuk met nieuwe gezichten .Vandaag is wel een speciale dag want het is Lympfklierkanker dag dus ja even bij stilstaan .Morgen donderdag wordt een pittig dagske met de klim naar het hoogste punt van deze tocht zijnde 2460 meter.

KM dag  26,6
fietstijd  3 uur 33

Transalp rit 2010 dag 2

Geplaatst door admin op 15 september 2010

Oei zon vandaag en dat is zo de gehele dag gebleven. Zur sache heet dat ! Vandaag wil de gids ons een weg laten berijden die zelden bereden wordt .Via paadjes waar je eigenlijk geen schaap over omhoog stuurt moet wij ons een weg vinden naar de Penser Joch .

De Penser Joch (Italiaans, Passo di Pénnes) is een bergpas in het Italiaanse Zuid-Tirol. De 2215 meter hoge pas vormt de verbinding tussen het Sarntal ten noorden van de provinciehoofdstad Bozen (Bolzano) en het Wipptal bij Sterzing (Vipiteno). Hemelsbreed is de route over de Penser Joch de kortste verbinding tussen Bozen en het Oostenrijkse Innsbruck. In 1938 kwam de huidige weg, met de aanlegging van het deel tussen de top en Sterzing gereed.De pashoogte is zowel vanuit noordelijke als vanuit zuidelijke richting te bereiken via een goed berijdbare weg. Nabij de top is deze echter af en toe smaller en bochtiger. Vanaf de Penser Joch heeft men een goed uitzicht over de Zillertaler Alpen.

Na deze benenkiller kregen we een afdaling en dan in het dorpje Weissenbach de tweede berg genaamd de Stim.Vandaar gaat de tocht naar de meren in het skigebied op 2000 hoogtemeters.De weggetje die we hier berijden waren er al even voordat ze de mountainbike uitvonden .Daarna eindelijk een fikse beloning nl een fantastische afdaling .Tussen de wijngaarden door en deels over stukken weg die de romeinen in het bos hebben gelegd denderen we omlaag.We komen aan in Lana 12 km onder Merano in een mooi hotel .

Afspraak is dat als we aankomen eerst een groot biertje binnenwerken.We zijn om 9 uur s morgens vertrokken en het is nu 19.15 uur  dus dan kan het onderhand wel he T jonge dat ik dat kan meemaken Een jaar geleden toen we de uitslag kregen bij de Oconloge was zoiets helemaal niet meer aan de orde . Tinus en Jack zijn voorbeeldige maten wel beresterk allebei .Jack is de enige zonder achtervering maar gaat gewoon goed mee omlaag .De fietsen doen het tot op heden perfect Jack had een platte band vandaag.Het groepje is echt helemaal super .Het is zwaar en als je dan niet goed voorbereidt bent of je zit continue te klungelen met de fiets poeh nee niet niks .

Km dag  85,3
 fietstijd  6uur 53 min

Transalp rit van Jack,Tinus en Wout

Geplaatst door admin op 14 september 2010

Kurbelreichen (opwarmen van de spiertjes )
Na een flinke startprocedure kunnen we eindelijk op pad .We zijn met 6 man .3 duitsers ,Klaus ,Harrie en Ralf .Leuke sportieve kerels. wel klote weer vandaag regen regen en nog eens regen.Nog maar 300 km naar het Gardameer en vol goede moed vertrekken we .Nou het begint meteen al leuk 25 km bergop over aanvankelijk asfalt maar later steeds meer grindpaden.Na de Schlegies Speicher moeten we herhaaldelijk van de fiets om te lopen .De laatste 500 meter naar de Pfisscherjoch 2251 meter hoog zijn erg zwaar .Meteen een aanslag op de moraal natuurlijk .

De Pfitscherjoch (Italiaans: Passo di Vizze ) vormt de verbinding tussen de Zamser Grund. En het Valle di Vizze (Pfitschertal) en De pashoogte vormt de grens tussen de Italiaanse provincie Bolzano en de Oostenrijkse deelstaat Tirol. De Pfitscherjoch is met de auto alleen vanaf de Italiaanse kant te bereiken. Ooit was het de bedoeling dat het traject door zou lopen, naar het stuwmeer Schlegeis-Speicher en misschien zelfs verder richting Mayrhofen. Wij komen uit die richting en ja dat zijn enkele paadjes .De weg naar de pashoogte is een goed bijgehouden steenslagweg, berijdbaar voor normale personenauto’s. De weg stijgt snel boven de boomgrens uit. Vanaf dit moment is het uitzicht op de gletsjers van de Gran Pilastro (Hochfeiler) spectaculair. Op de kale pashoogte ligt een groot aantal kleine bergmeren. Er is een groot aantal bergwandelingen in dit gebied uitgezet, erg populair is de tocht naar de 500 meter hoger gelegen Rifugio Gran Pilastro (Hochfeilerhütte).

Als dat zo 300 km moet dan worden het nog donkere dagen.hoor je her den der.Gelukkig zijn Tinus ,Jack en Ik niet zo snel uit ons lood te krijgen..Maar in onze groep begint het toch te piepen her en der .Ja Jes en Frans het is hier wel erg schon. Wel frisjes .Daarna gaan we 30 km omlaag via paden die de militairen gebruiken en grindpaden naar Sterzing. O ja tussendoor een grensovergang gehad .Jack en Tinus zijn meer ervaren in het mountainbiken dan ik alhoewel off road ligt mij natuurlijk wel he. Kurbelreichen warm up …. Op warmertje noemen ze dat poeh. De Cube fietsen doen het zeer goed.

Km dag  71,6
 fietstijd  5uur 36 min

Transalp rit 2010

Geplaatst door admin op 9 september 2010

Na het succes van de Diekirch Valkenswaard rit is het volgende alweer volop in voorbereiding. Een Transalp rit .Wat is dit nu weer zal je je afvragen? Een Transalprit gaat vanuit Duitsland over de Alpen naar Italie .In ons geval via Oostenrijk naar het Gardameer en dit met de mountainbike .We sluiten aan bij een groep van 10 man met gids dus dat wordt een mooi maar tegelijk zwaar avontuur. We gaan met drie man nl Jack,Tinus en ikzelf het schoonbroer trio .Tinus en Jack zijn lid van de Oerse bikers ,een fanatieke MTB club uit Oerle.

De eerste dag naar Mayrnhofen vervolgens naar Sterzing,dan naar Merano,naar St Pankraz naar Val di Non en tenslotte naar Riva del Garda .De rit gaat over asfalt,grind wandel en geitenpaadjes .Voor een aantal km zal de fiets op de schouders moeten.In totaal 320 km met een 8000 hoogte meters te doen wordt het een pittig rtje.

Wel even vervelend vanmorgen om te gaan met Frans gaat het slecht ,Wim is gisteren geopereerd en nu is ons Mieke ook nog gevallen gisteren en heeft haar been op 2 plaatsen gebroken.De reis hier naar toe verliep voorspoedig ,9 uurtjes en klaar was Kees .We hebben vammiddag een beetje losgefietst en op de weg terug komen we toch langs een dorpfeest en moesten we toch effe stoppen .We waren nl uitgedroogt of althans bijna .We hebben de mineralen en de koolhydraten dus even gezellig aangevuld .Hans onze gids heeft is ploseling verhinderd.Dat hebben we nog eens meegemaakt samen met Wil Daris ,Erik en onze Jes.Nu is Alex Gangster onze gids .Komt goed allemaal de groeten van Heidie.